Μια εβδομάδα συμπληρώθηκε τα ξημερώματα
του Σαββάτου από την εξαφάνιση του Boeing 777 των Μαλαισιανών
Αερογραμμών και οι έρευνες παραμένουν άκαρπες. Κανένα ίχνος του
αεροπλάνου δεν έχει βρεθεί ακόμη αφήνοντας περιθώρια σε διάφορες
θεωρίες, την ώρα που οι συγγενείς των επιβατών προσπαθούν να κρατήσουν
την ελπίδα ζωντανή.
Το Σάββατο, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ ανακοίνωσε ότι σταματούν οι έρευνες στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, προκειμένου όλες οι δυνάμεις που μετέχουν στην επιχείρηση να επικεντρωθούν σε άλλες ζώνες, κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό, με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από τις επικοινωνίες του αεροσκάφους με τα ραντάρ και τους δορυφόρους.
«Τερματίζουμε τις επιχειρήσεις μας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και επανεξετάζουμε την ανάπτυξη των δυνάμεών μας» στα δυτικά της Μαλαισίας, ανέφερε.
«Σκόπιμη ενέργεια»
Ο Ραζάκ τόνισε ότι από την πορεία που ακολούθησε η πτήση ΜΗ370 συμπεραίνεται ότι επρόκειτο για μια σκόπιμη ενέργεια από κάποιον που το οδήγησε πάνω από τη Μαλαισία, προς τα δυτικά, αλλά απέφυγε να κάνει ευθέως λόγο για κατάληψη του αεροπλάνου από αεροπειρατές. «Παρά τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης για αεροπειρατεία, θέλω να είμαι απολύτως σαφής ότι ερευνούμε ακόμη όλες τις πιθανότητες για το τι οδήγησε την πτήση ΜΗ370 να παρεκκλίνει της πορείας της» τόνισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Κουάλα Λουμπούρ.
Οι ερευνητές έχουν επιβεβαιώσει ότι το αεροπλάνο που εντοπίστηκε από στρατιωτικά ραντάρ ήταν πράγματι το Boeing 777 της Malaysian Airlines. Το σύστημα ηλεκτρονικών αναφορών του αεροπλάνου είναι σχεδόν βέβαιο ότι απενεργοποιήθηκε από κάποιον προτού φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας.
Ο πρωθυπουργός, που έκανε λόγο για μια κατάσταση χωρίς προηγούμενο, τόνισε ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό του θα επικεντρωθούν πλέον στον Ινδικό Ωκεανό, αφού το αεροπλάνο φαίνεται πως ακολούθησε πορεία προς τα δυτικά. Όπως είπε, η τελευταία επικοινωνία του με δορυφόρο έγινε 6 ώρες από τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του από τις οθόνες των ραντάρ. Σύμφωνα με αυτά τα δορυφορικά δεδομένα το Boeing μπορεί να ακολούθησε δύο αεροδιαδρόμους: είτε αυτόν της Βόρειας Ταϊλάνδης μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν είτε, νοτιότερα, αυτόν της Ινδονησίας προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Με βάση αυτά τα νέα δεδομένα οι ερευνητές προσπαθούν να υπολογίσουν πόσο μακριά θα μπορούσε να είχε φτάσει στο διάστημα αυτό, πρόσθεσε.
Ο Ραζάκ, αφού ευχαρίστησε τις 15 χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες και εξέφρασε τη συμπαράστασή του στις οικογένεις των 239 επιβατών και μελών του πληρώματος που αγωνιούν για απαντήσεις, είπε ότι η Malaysian Airlines έχει αναλάβει να ενημερώσει τους συγγενείς, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών της Μαλαισίας επικοινωνεί με τις κυβερνήσεις των χωρών που είτε είχαν πολίτες τους στο αεροπλάνο είτε βοηθούν στον εντοπισμό του.
Έμπειρος ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία
Μαλαίσιοι στρατιωτικοί αξιωματούχοι πιστεύουν πλέον ότι το Boeing 777 που εξαφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα, ενώ εκτελούσε πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο ενδέχεται να εξετράπη από την πορεία του και να κινήθηκε προς τον Ινδικό Ωκεανό από κάποιον που γνώριζε πολύ καλά τους αεροδιαδρόμους, αλλά και τις θέσεις των ραντάρ.
«Πρόκειται ασφαλώς για κάποιον έμπειρο, ικανό και εν ενεργεία πιλότο» ανέφερε ένας από τους αξιωματούχους αυτούς που μετέχει στις έρευνες οι οποίες καλύπτουν πλέον μια τεράστια ζώνη, από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό.
Η πηγή αυτή, που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία της, διευκρίνισε ότι η θεωρία αυτή βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από ένα στρατιωτικό ραντάρ και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Το ραντάρ συνέχισε να καταγράφει ένα αεροπλάνο επί πολλές ώρες αφότου η πτήση ΜΗ370 χάθηκε από τις οθόνες των πολιτικών ραντάρ.
Ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους «φαίνεται πως ήξερε πολύ καλά πώς να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ, ότι τα είχε μελετήσει επισταμένως» πρόσθεσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, το περασμένο Σάββατο. Έδωσε στίγμα για τελευταία φορά ενώ βρισκόταν ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και του Βιετνάμ.
Για το μυστήριο που καλύπτει την εξαφάνισή του έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα πολλές και διάφορες θεωρίες και φήμες: ότι το ανατίναξαν αεροπειρατές, ότι αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ότι το χτύπησε πύραυλος ή ακόμη και ότι αυτοκτόνησε ο κυβερνήτης του.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Το Σάββατο, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ ανακοίνωσε ότι σταματούν οι έρευνες στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, προκειμένου όλες οι δυνάμεις που μετέχουν στην επιχείρηση να επικεντρωθούν σε άλλες ζώνες, κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό, με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από τις επικοινωνίες του αεροσκάφους με τα ραντάρ και τους δορυφόρους.
«Τερματίζουμε τις επιχειρήσεις μας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και επανεξετάζουμε την ανάπτυξη των δυνάμεών μας» στα δυτικά της Μαλαισίας, ανέφερε.
«Σκόπιμη ενέργεια»
Ο Ραζάκ τόνισε ότι από την πορεία που ακολούθησε η πτήση ΜΗ370 συμπεραίνεται ότι επρόκειτο για μια σκόπιμη ενέργεια από κάποιον που το οδήγησε πάνω από τη Μαλαισία, προς τα δυτικά, αλλά απέφυγε να κάνει ευθέως λόγο για κατάληψη του αεροπλάνου από αεροπειρατές. «Παρά τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης για αεροπειρατεία, θέλω να είμαι απολύτως σαφής ότι ερευνούμε ακόμη όλες τις πιθανότητες για το τι οδήγησε την πτήση ΜΗ370 να παρεκκλίνει της πορείας της» τόνισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Κουάλα Λουμπούρ.
Οι ερευνητές έχουν επιβεβαιώσει ότι το αεροπλάνο που εντοπίστηκε από στρατιωτικά ραντάρ ήταν πράγματι το Boeing 777 της Malaysian Airlines. Το σύστημα ηλεκτρονικών αναφορών του αεροπλάνου είναι σχεδόν βέβαιο ότι απενεργοποιήθηκε από κάποιον προτού φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας.
Ο πρωθυπουργός, που έκανε λόγο για μια κατάσταση χωρίς προηγούμενο, τόνισε ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό του θα επικεντρωθούν πλέον στον Ινδικό Ωκεανό, αφού το αεροπλάνο φαίνεται πως ακολούθησε πορεία προς τα δυτικά. Όπως είπε, η τελευταία επικοινωνία του με δορυφόρο έγινε 6 ώρες από τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του από τις οθόνες των ραντάρ. Σύμφωνα με αυτά τα δορυφορικά δεδομένα το Boeing μπορεί να ακολούθησε δύο αεροδιαδρόμους: είτε αυτόν της Βόρειας Ταϊλάνδης μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν είτε, νοτιότερα, αυτόν της Ινδονησίας προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Με βάση αυτά τα νέα δεδομένα οι ερευνητές προσπαθούν να υπολογίσουν πόσο μακριά θα μπορούσε να είχε φτάσει στο διάστημα αυτό, πρόσθεσε.
Ο Ραζάκ, αφού ευχαρίστησε τις 15 χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες και εξέφρασε τη συμπαράστασή του στις οικογένεις των 239 επιβατών και μελών του πληρώματος που αγωνιούν για απαντήσεις, είπε ότι η Malaysian Airlines έχει αναλάβει να ενημερώσει τους συγγενείς, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών της Μαλαισίας επικοινωνεί με τις κυβερνήσεις των χωρών που είτε είχαν πολίτες τους στο αεροπλάνο είτε βοηθούν στον εντοπισμό του.
Έμπειρος ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία
Μαλαίσιοι στρατιωτικοί αξιωματούχοι πιστεύουν πλέον ότι το Boeing 777 που εξαφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα, ενώ εκτελούσε πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο ενδέχεται να εξετράπη από την πορεία του και να κινήθηκε προς τον Ινδικό Ωκεανό από κάποιον που γνώριζε πολύ καλά τους αεροδιαδρόμους, αλλά και τις θέσεις των ραντάρ.
«Πρόκειται ασφαλώς για κάποιον έμπειρο, ικανό και εν ενεργεία πιλότο» ανέφερε ένας από τους αξιωματούχους αυτούς που μετέχει στις έρευνες οι οποίες καλύπτουν πλέον μια τεράστια ζώνη, από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό.
Η πηγή αυτή, που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία της, διευκρίνισε ότι η θεωρία αυτή βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από ένα στρατιωτικό ραντάρ και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Το ραντάρ συνέχισε να καταγράφει ένα αεροπλάνο επί πολλές ώρες αφότου η πτήση ΜΗ370 χάθηκε από τις οθόνες των πολιτικών ραντάρ.
Ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους «φαίνεται πως ήξερε πολύ καλά πώς να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ, ότι τα είχε μελετήσει επισταμένως» πρόσθεσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, το περασμένο Σάββατο. Έδωσε στίγμα για τελευταία φορά ενώ βρισκόταν ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και του Βιετνάμ.
Για το μυστήριο που καλύπτει την εξαφάνισή του έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα πολλές και διάφορες θεωρίες και φήμες: ότι το ανατίναξαν αεροπειρατές, ότι αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ότι το χτύπησε πύραυλος ή ακόμη και ότι αυτοκτόνησε ο κυβερνήτης του.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου