Στη γραμμή της εκκίνησης στοχεύουν να βάλουν
Ελλάδα και Βουλγαρία τη σιδηροδρομική «Παράκαμψη Βοσπόρου», με την υπογραφή,
σήμερα στις 09.30, μνημονίου συνεργασίας από τους δύο Πρωθυπουργούς, Αλέξη
Τσίπρα και Μπόικο Μπορίσοφ, στην Καβάλα. Πρόκειται
για μια συμφωνία, λεπτομέρειες της οποίας παρουσίασε το «Βήμα της Κυριακής»
στις 16 Ιουλίου 2017, που εφόσον εξασφαλίσει χρηματοδότηση, θα
αναβαθμίσει το ρόλο της χώρας μας στις εμπορευματικές μεταφορές.
Η δημιουργία του σιδηροδρομικού διαδρόμου Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς - Βάρνας - Ρούσε, υλοποιεί ουσιαστικά από ελληνικής πλευράς το ανατολικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στον ελληνικό βραχίονα του σχεδίου, κεντρικό ρόλο παίζουν τα τρία λιμάνια, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, και Αλεξανδρούπολης, τα οποία και θα συνδεθούν με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας, σε Μπουργκάς, Βάρνα και Ρούσε στο Δούναβη
«Είναι μια στρατηγικής σημασίας διασύνδεση, η οποία συνδυαζόμενη με
τις κατάλληλες υποδομές, θα καταστήσει το λιμένα Αλεξανδρούπολης κόμβο για τη
νοτιοανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου και των
Δαρδανελίων θα μειώσει το κόστος των εμπορευματικών μεταφορών, βελτιώνοντας και
την ασφάλεια» σχολιάζει μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος,
πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.
Το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει
τη σύσταση μιας διακρατικής εταιρείας η οποία και θα αναλάβει να «τρέξει» το
φιλόδοξο εγχείρημα, το οποίο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής
γραμμής από την Καβάλα έως τη Βάρνα σε διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση. Αυτό θα
δώσει τη δυνατότητα στις εμπορικές αμαξοστοιχίες να αναπτύξουν μεγάλες
ταχύτητες έως κι 160 χλμ. την ώρα.
Η εξασφάλιση της εμπορικής βιωσιμότητας του έργου, για την οποία τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν αμφιβολία, καθώς και ο νομοτεχνικός έλεγχος αποτελούν προϋποθέσεις για την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η διαδικασία αναμένεται να απαιτήσει ένα εξάμηνο. Υπενθυμίζεται ότι η αρμόδια Επίτροπος κυρία Βιολέτα Μπουλτς είχε εκφράσει την υποστήριξή της στο εν λόγω έργο ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, κατά τη διάρκεια της Περιφερειακής Διάσκεψης για τις Επενδύσεις στις Μεταφορές.
Η εξασφάλιση της εμπορικής βιωσιμότητας του έργου, για την οποία τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν αμφιβολία, καθώς και ο νομοτεχνικός έλεγχος αποτελούν προϋποθέσεις για την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η διαδικασία αναμένεται να απαιτήσει ένα εξάμηνο. Υπενθυμίζεται ότι η αρμόδια Επίτροπος κυρία Βιολέτα Μπουλτς είχε εκφράσει την υποστήριξή της στο εν λόγω έργο ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, κατά τη διάρκεια της Περιφερειακής Διάσκεψης για τις Επενδύσεις στις Μεταφορές.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου