Μετά τις έρευνες για υδρογονάνθρακες, η Τουρκία εισέρχεται στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και μέσω των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης, διευρύνοντάς μονομερώς τα όρια της περιοχής ευθύνης της στα όρια της λεγόμενης «Γαλάζιας Πατρίδας».
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αλί
Καραοσμάνογλου,
ανακοίνωσε χτες, Σάββατο, το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης της Τουρκίας. Το
παλιό σχέδιο, το οποίο είχε καταρτιστεί μονομερώς από την Άγκυρα και είχε
απορριφθεί από την Αθήνα χωρίς να δημιουργεί έννομα αποτελέσματα, τοποθετούσε
το μισό Αιγαίο μέχρι
τη Σκύρο και τις Κυκλάδες στην περιοχή έρευνας και διάσωσης της Τουρκίας και
εξαφανίζοντας από τον χάρτη τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου και τα
Δωδεκάνησα. Με τον νέο σχεδιασμό η «τουρκική περιοχή» επεκτείνεται στα νότια
προς τη Μεσόγειο, καλύπτοντας όλη την περιοχή από την Κρήτη μέχρι την
Κύπρο.
Ο Τούρκος υπουργός ανήρτησε μάλιστα στο twitter τον σχετικό χάρτη, στον οποίο
εμφανίζονται οι «περιοχές ευθύνης» της Τουρκίας
με τον παλιό σχεδιασμό (πράσινο χρώμα) και με τα διευρυμένα όρια του νέου (μωβ).
Στο μήνυμα του αναφέρει: «Επεκτείναμε την περιοχή
ευθύνης έρευνας και διάσωσης στη Γαλάζια Πατρίδα για να
συμπεριλάβουμε τις περιοχές ερευνών των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην
Ανατολική Μεσόγειο. Εύχομαι τα καλύτερα για το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και
Διάσωσης της χώρας μας».
Τους τουρκικούς σχεδιασμούς για την περιοχή έρευνας και διάσωσης απέρριψε κατηγοριματικά η Αθήνα. Με ανακοίνωσή του, το πρωί της Κυριακής, το υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει ότι: «H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής».
Η Αθήνα υπενθυμίζει ότι η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του '50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center - JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.
«Είναι σαφές», σχολιάζει το υπουργείο Εξωτερικών, ότι «η Τουρκία,
με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να
προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες
ζωές». «Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο
τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική
Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της
τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην
διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να
συμφιλιωθεί» καταλήγει η ανακοίνωση.
cnn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου